Krótka historia Allianz Areny

Każdy fan Bayernu Monachium rozpoznaje charakterystyczny, nowoczesno-plackowaty kształt Allianz Areny. Jest to jeden z najbardziej nowoczesnych stadionów na całym świecie. Oprócz meczy Bayernu Monachium gości również reprezentacja narodowa Niemiec; a do 2017 roku również TSV 1860 Monachium.

Nowoczesny poduszkowiec

Projektantami odpowiedzialnymi za wygląd Allianz Areny są Jacques Herzoga wraz z Pierre de Meuroną. Station może pomieścić aż 75 024 widzów, co czyni go drugim co do wielkości stadionem w Niemczech. Większy jest jedynie dortmundzki stadion Signal Iduna Park, który może pomieścić aż 80 645 osób.

Obiekt został zainaugurowany 30 maja 2005 roku. Nazwa oczywiście pochodzi od jednego ze sponsorów, firmy ubezpieczeniowej Allianz. Bywa jednak, że oficjalna nazwa nie może myć używana. Chodzi oczywiście o rozgrywki Ligi Mistrzów, gdyż UEFA nie uznaje sponsorskich nazw stadionów. W przypadku organizowania przez Monachium rozgrywek Ligi Mistrzów, używana jest wyjątkowo nazwa Fußball Arena München.

Arena posiada jeden z najbardziej charakterystycznym wyglądów pośród stadionów. Zawdzięcza ją 2 874 cienkim poduszkom powietrznym. Folia napełniana jest suchym powietrzem, do jej „napompowania” potrzeba go aż 64 000 m². Co więcej każda z poduszek posiada własne oświetlenie. Możliwe jest podświetlenie w kolorze białym, czerwonym oraz niebieskim- oraz w każdej konfiguracji odcieni.

Bogate wnętrze

Co więcej, oprócz niesamowitego wyglądu, wnętrze stadionu również może zadziwiać. Oprócz tradycyjnego sklepu z gadżetami dla fanów- zajmującego nota bene aż 800 m²; wokół samego stadionu rozlokowanych jest 28 mniejszych sklepików-kiosków, gdzie znajdziemy akcesoria fanowskie.

Aby ułatwić korzystanie z obiektu dla rodziców, Allianz Arena posiada również własne żłobki. Oferta skierowana jest nie tylo dla piłkarzy ale również dla kibiców. Tradycyjne znajdują się tu również sale konferencyjne i biura oraz kilka różnych restauracji.